HTML

Celebesz

Azt hittem, a kertről fog szólni. De épp csak egy kicsit nem figyeltem oda, s egyből betüremkedtek az állatok, utazások, a hoki és most már Korea is.

Naptár

20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

3 cpo (1) advent (1) akvárium (1) alanya (2) állatkert (1) almalé (1) almaszüret (1) amerikai vacsora (1) aréna (3) bacon (1) befőtt (1) békés (1) békéscsaba (3) békésszentandrás (1) bern (1) betakarítás (1) blog (2) boti (1) bujkó (5) busz (1) celebesz (5) chess (1) cinke (1) controlfreak (1) cooly (1) csarnok (6) csíkszereda (2) dedinky (1) disznóvágás (1) duna (2) dunaújváros (3) dvd (1) elődöntő (1) emlékmű (1) eper (2) építés (1) evés (1) facebook (1) falra mászó növények (1) farewell (1) fényképgép (1) forraltbor (1) fradi (1) (2) gyapjastetű (3) gyenesei (3) gyöngy (1) ház (1) (1) hoki (34) hüjék (3) húsvét (1) igló (1) jászfényszaru (2) karácsony (1) kenu (1) képek (1) kérdés (1) kerítés (2) kert (13) kevin (1) kiscsicsó (6) klívia (1) kolbász (3) kolbászfesztivál (1) korea (2) körös (1) köröstarcsa (1) kulcs (1) lanovka (1) lenkupa (1) macidobálás (3) macskák (4) magaságyás (1) májusfa (1) malac (1) mátyás (1) meh (2) melchtal (1) mesefilm (1) minisztérium (1) munkahely (1) nusi (4) olimpia (3) orchidea (3) oroszok (2) ottó (1) pamukkale (2) parázsvarázs (1) parkolóház (1) parlament (1) patrick swayze (1) pestújhely (2) phalaenopsis (2) pókháló (1) polc (2) póló (1) r2d2 (1) riga (5) róma (1) sarnen (1) savanyúság (1) skót vacsora (1) slavia (1) stallhofen (1) sün (1) svájc (11) szarka (1) szlovákia (1) szomszédság (1) szurkolás (9) tamás (1) tavi növények (2) tehén (1) teknősbéka (6) terasz (1) (6) törökország (2) tüntetés (1) újpest (18) ulm (1) vacsora (1) vargi (1) városismeret (1) vasút (2) vedres (1) vicc (1) világbajnokság (5) virág (5) vívás (1) volán (1) zagyva (1) zöldkártya (1)

Riga 1.

2009.02.05. 09:03 celebesz

Az eleje kicsit kusza, mert korán kellett kelni, úgyhogy az első biztos ponttól veszem fel a fonalat: Prága gyönyörűségeiből most csak egy reptéri Pilsner Urquellre futotta. Onnan az olasz csapattal egy gépen utaztunk a meseszép Rigába. Hááát, van köztük jónéhány langaléta legény: a fejük a plafont verte a göbzin. Füge nemzetiszín sálja első pillantásra kicsit megzavarta őket, de aztán gyorsan tisztáztuk, hogy mi a MÁSIK csapat szurkerei vagyunk. Helyesek voltak, az egyikük (ősz ember - csak nem az edző? Majd kiderítem.) nagyon vigyorgott, és valami olyasmit mondott, hogy helyes-helyes, egyedül úgyse lehet játszani. Hát ugye.

Hanem a rigai reptéren összefutottunk a magyar különítménnyel is. A poggyászvárós mozdulatok elemzésének elmélyült tudoraként bátran mondhatjuk: a mi fiainkkal minden okés :) Abból a másfél percből, amit egy légtérben töltöttünk (vidám köszöngetésekig merészkedve) úgy tűnt, ez alkalommal nincs gond a csomagokkal. Az olaszoknak Levi és Cortináék is örültek persze, de nagy haverozás azért nem volt: mindenki húzott a szállására szaporán. Pedig a rigai reptér kifejezetten szimpatikus: a helsinkihez hasonlóan világos, egyszerű, hangulatos várakozó-részekkel – szóval nagyon kényelmes és logikus. És – ahogy még otthon okosan utánajártam - a 22-es busz visz be a városba (O,4O pénzért, plusz pótdíj a nagytáskákra).

A város pedig mesés. Trolik, villik, buszok: Ikaruszt még nem láttam, de Ganz-Skodát már többet is. Nagyon helyes (Füge szerint é-németre hajazó) kétszintes fából épült (legalábbis fával borított) házak, emberi léptékek, parkok, lékhorgászok a befagyott Daugava-holtágakon... Persze lesznek fényképek is! És minden olyan zökkenőmentes: hiba nélkül felvettük a meccsjegyeket, megtaláltuk a csinos kis hotelt, ettünk-ittunk: ment minden, mintha ezredszer járnánk már itt.

Vacsorázni az óvárosba (Vecriga) mentünk: the Spinster and the Cat a hely neve. Giga adagok, két fogás, helyi sör (Lacplesis, mindenféle sajátos ékezetekkel legalább 4 betűn, de azért fincsi), rum, tea: 25 LAT. (Nem fogok itten nagy könyvelést vezetni, csak pár dolgot árazok be tájékoztató jelleggel.)

Két baj van csak:

Füge nagyon puruttya.

És eddig nem találtam olyan helyet az EGÉSZ városban, ahol rágyújthattam volna. Prágában cigiztem utóljára!!! 11OO km-rel odébb!

Mindent összevetve azért igen jó kis nap volt: két országban is söröztem :)

PS: hanem valami rémeset álmodtam a meccsről: 4-1, 5-1 után szépítünk végül 5-4-re a győzelem halvány esélye nélkül :( ...viszont a 4. gólunkat Szilassy üti... szóval akkor úgyse ér az egész álom, ugye?!

1 komment

Címkék: riga

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D. Gromov 2009.02.05. 09:35:25

A Lidót semmiképp se hagyjátok ki, kicsit távolabb van a belvárostól, de a világ legjobb sörözője.