HTML

Celebesz

Azt hittem, a kertről fog szólni. De épp csak egy kicsit nem figyeltem oda, s egyből betüremkedtek az állatok, utazások, a hoki és most már Korea is.

Naptár

20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

3 cpo (1) advent (1) akvárium (1) alanya (2) állatkert (1) almalé (1) almaszüret (1) amerikai vacsora (1) aréna (3) bacon (1) befőtt (1) békés (1) békéscsaba (3) békésszentandrás (1) bern (1) betakarítás (1) blog (2) boti (1) bujkó (5) busz (1) celebesz (5) chess (1) cinke (1) controlfreak (1) cooly (1) csarnok (6) csíkszereda (2) dedinky (1) disznóvágás (1) duna (2) dunaújváros (3) dvd (1) elődöntő (1) emlékmű (1) eper (2) építés (1) evés (1) facebook (1) falra mászó növények (1) farewell (1) fényképgép (1) forraltbor (1) fradi (1) (2) gyapjastetű (3) gyenesei (3) gyöngy (1) ház (1) (1) hoki (34) hüjék (3) húsvét (1) igló (1) jászfényszaru (2) karácsony (1) kenu (1) képek (1) kérdés (1) kerítés (2) kert (13) kevin (1) kiscsicsó (6) klívia (1) kolbász (3) kolbászfesztivál (1) korea (2) körös (1) köröstarcsa (1) kulcs (1) lanovka (1) lenkupa (1) macidobálás (3) macskák (4) magaságyás (1) májusfa (1) malac (1) mátyás (1) meh (2) melchtal (1) mesefilm (1) minisztérium (1) munkahely (1) nusi (4) olimpia (3) orchidea (3) oroszok (2) ottó (1) pamukkale (2) parázsvarázs (1) parkolóház (1) parlament (1) patrick swayze (1) pestújhely (2) phalaenopsis (2) pókháló (1) polc (2) póló (1) r2d2 (1) riga (5) róma (1) sarnen (1) savanyúság (1) skót vacsora (1) slavia (1) stallhofen (1) sün (1) svájc (11) szarka (1) szlovákia (1) szomszédság (1) szurkolás (9) tamás (1) tavi növények (2) tehén (1) teknősbéka (6) terasz (1) (6) törökország (2) tüntetés (1) újpest (18) ulm (1) vacsora (1) vargi (1) városismeret (1) vasút (2) vedres (1) vicc (1) világbajnokság (5) virág (5) vívás (1) volán (1) zagyva (1) zöldkártya (1)

Svájc 4.

2009.05.04. 23:31 celebesz

Hát, nem jött össze a Himnuszhoz a zenei kíséret, de egye kánya! Nagyszerű volt itt lenni, minden percet élveztünk, és rengeteget röhögtünk - pl. azon, hogy ez az első vb, ahol senkinek fogalma sem volt a felsőházakról: hogy ki milyen csoportba került, mit játszottak a finnek, kanadaiak, oroszok... mindenki csak a kiesési körrel foglalkozott :)

A nagy A-csoportos hevületben a fiúk a csoportmeccseken széthajtották magukat (de hogyan is lehetett volna elvárni tőlük, hogy tartalékoljanak, mikor Szlovákia, Kanada ellen léphetnek jégre?!), a végére nem maradt elég erő; és hát nagyon hiányzott egy első sor is. Illetve konkrétan Csicsó hiányzott - Miklós mondta, de sokan így gondoljuk: vele bent maradtunk volna.

Szerintem több momentummal is hagyományt teremtett a magyar közönség: a csapatbemutatások alatt minden nevet megtapsoltunk, és az utolsó név után, még ugyanabban a ritmusban rögtön felhangzott, hogy "Ocskay Gabi" - nekem mindig ez volt a legmeghatóbb. A megállás nélküli szurkolást és a meccsvégi Himnuszt is minden náció respektálta. Pl.az utolsó kloteni meccs után kb. 5 dán srác jött a folyosón, velük szemben 50 magyar. Láttam, ahogy a biztonsági őröknek kerekedik a szeme: mi lesz itt. De persze semmi nem történt - csak nagy egymás nyakába borulás, közös éneklés, ugrálás. És MIND velünk akartak bulizni, ahogy a svájciak meg a finnek is (erről a képeket az előző poszthoz tettem fel, csak akkor nem volt erő leírni ezt a sokmindent).

A 4 nap alatt Svájcból nekünk a nagyja kimaradt: csakis a hoki - se városnézés, se kirándulás. Kicsit hüjén hangzik, de a sok izgulás, barátkozás, és a mindezt halvány ködbe vonó pálinkagőz minden egyebet elfeledtetett velünk. Az úti ajándékokról sem gondoskodtunk rendesen. Még szerencse, hogy itt a szomszédban remek sajtot készítenek, ami szerintem a tökéletes svájci szuvenír.

A hokimeccsek kapcsán azért egy dolgot alaposan megismertünk: mégpedig a vasutat. Két hibája is van. Egyrészt: miért nem zakatolnak itt a vonatok?! Másrészt az itteniek hogy képesek arra, hogy valamit, amit pl. nálunk egyszerűen MÁV-nak hívnak, itt SBB CFF FFS-nek rövidítsenek? Egyebekben viszont minden rendben van vele: halk, gyors, pontos, egyszerű, tiszta, összehangolt, informatív, segítőkész... ráadásul a meccsjegyekkel ingyen használhattuk.

Az állomásokon mindenütt egyforma kiírások, táblák, óra, stb van, ami pl. nekem kiszámíthatóságot és megbízhatóságot sugároz. A vonatokon pedig sokféle megoldás bicikli- és síléctárolásra; kicsi lenyíló lépcsőcske, hogy még azt a 3 cm széles árkot se kelljen átlépnie a vonatra szállónak; az ülések közti kis asztalkákon térképek az úvonalról (különböző nyelveken!!!), és még ezernyi utasbarát apróság - amiről sok-sok képet készítettem, ott vannak az albumban. (A kirándulások hiánya és a sok vonatozás a képeken is meglátszik: 99%-ban autó/vonatablakon keresztül készültek :D )

Két dolog van még, amiről írni szeretnék, hogy el ne felejtsem. Az egyik a kiskertek. Minden városkában vannak kb. teleknyi területek, amik konkrétan pingpong-asztalkányi parcellákra vannak osztva. És ezekben a kiskertekben gazdálkodnak a városiak: kis kertecske kis fácskákkal, kis veteményessel, kis virágocskákkal, néha házikóval, gyakran törpécskével... de van, mikor csak gyep borítja az egészet: mind a 2 négyzetmétert. Felfoghatatlan - így sok képet csináltam róluk.

A másik csudálkozásom az alpesi tehén mindennapjaival kapcsolatos. Gyerekkoromban boci mellett aludtam nyári délutánokon. Ittam friss, meleg tejet egyenesen a fejővödörből. Szerintem ismerem a teheneket - és mindeddig nagydarab, nem éppen könnyed mozgású, lustácska állatokként gondoltam rájuk. De én alföldi származék vagyok, ez itt pedig maga a kegyetlen Alpok. És itt, basszus, kőszáli tehenek vannak: olyan meredek legelőkön kóricálnak, hogy lentről már nézni is szédítő. Tényleg. Érthetetlen, hogy nem gurulnak le azokon a lejtőkön, hogy nem törik ki a lábuk... és Bogárral láttunk egyet, amelyik vágtázott!!! (Az igaz, hogy nagyon okosan szintben futott - se föl, se le.)

Holnap reggel indulunk haza. Éljenek soká a régi duncsi haverok!!! -meg az új mindenfélék, akikkel csak itt a vb-n találkoztunk! Jóóóóóóóó buli volt!!!

Szólj hozzá!

Címkék: vasút tehén svájc világbajnokság kert hoki bern kiscsicsó

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.